domingo, 20 de diciembre de 2009

El gat mesquer

Els amants de la natura tenim la sort de poder gaudir encara de la varietat de fauna i flora que ens envolta i que a vegades la tenim a prop de casa nostra sense adonar-nos.

El meu primer contacte amb una geneta va ser molt enriquidor i a l'hora sorprenent.
Tot va començar quan el meu amic Ferran em va convidar a veure una geneta salvatge que té controlada al terme de Sant Boi de Llobregat i que sovint anava a fer-li una visita. Quan es fa fosc és quan aquests mamífers carnívors comencen a campejar pel seus territoris. Vam arribar al lloc d’espera i després de cinc escassos minuts va aparèixer el magnífic exemplar de geneta i jo vaig tenir la sort de poder gaudir per uns minuts, com als documentals de Felix Rodríguez de la Fuente, de la seva presencia. Increïblement silenciosa va desaparèixer de la nostra vista potser a la recerca del seu àpat nutritiu: un ocell, un ratolí, potser algun invertebrat que passi pel camí del carnívor. Tot i que és un mamífer força abundant a molts llocs, no deixa de ser una joia més de la natura que tenim entre nosaltres i que sobreviu com pot entre un mon que sembla que pertanyi només a l’Homo sapiens.


                                                                                                                                                 
Autor: Antonio Salmerón                                                                                    

                                                                                                                                               

No hay comentarios: